سریال و انمیشن

سریال سانی (Sunny)؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

سریال سانی (Sunny)؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

سریال سانی (Sunny) یک سریال آمریکایی در ژانر کمدی سیاه، مهیج و رازآلود است که در کشور ژاپن فیلمبرداری شده است. این سریال رابطه بین یک زن و ربات، برای کشف حقیقت ناپدید شدن همسر و پسر زن را روایت می‌کند.

موافقید با ما همراه شوید تا با یک سریال جدید مهیج در ژانر کمدی سیاه آشنا شویم؟ سریال سانی (Sunny) یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه Apple TV+ است. کتی رابینز (Katie Robbins) خالق این سریال است و آن را براساس رمان The Dark Manual، از نویسنده ایرلندی کالین اوسالیوان (Collin O’Sullivan) ساخته است. ژانر سریال سانی درام، کمدی سیاه، مهیح و رازآلود است. این سریال محصول کشور آمریکا است و در آن به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی صحبت می‌شود. پخش سریال سانی از 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) آغاز شد و طبق آخرین اطلاعات شامل یک فصل است. این سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان و منتقدین روبرو گشت و نقدهای مثبتی را از آن خود کرده است.

ما در پلازا یک مقاله را به معرفی بهترین سریال‌های 2024 اختصاص داده‌ایم و در این مقاله قصد داریم به طور تخصصی به معرفی سریال Sunny 2024 بپردازیم. با ما همراه شوید تا تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال را بفهمیم، با داستان و بازیگران آن اشنا شویم، و درنهایت مروری بر نمرات و نظرات منتقدین داشته باشیم.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال سانی

بررسی سریال آمریکایی سانی معرفی سریال Sunny 2024

پخش سریال سانی از 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) از شبکه Apple TV+ آغاز شد. در آن روز 2 قسمت اول سریال منتشر گشت و طبق برنامه‌ریزی‌ها چهارشنبه هر هفته می‌توانیم به تماشای قسمت جدید آن بنشینیم. تعداد قسمت های سریال سانی 10 قسمت برای فصل اول اعلام شده است. بدین ترتیب در تاریخ 4 سپتامبر 2024 (13 شهریور 1403) آخرین قسمت از فصل اول سریال منتشر خواهد شد. تاکنون خبری درباره ساخت فصل دوم سریال سانی منتشر نشده است.

خلاصه سریال سانی

داستان سریال سانی درباره سوزی، یک زن آمریکایی ساکن ژاپن است. سوزی در شهر کیوتو زندگی می‌کند و پس از بروز یک سانحه مرموز هوایی و ناپدید شدن همسر و پسرش، زندگی وی دگرگون می‌شود. شرکت روباتیک شوهرش به عنوان تسلی، یک ربات خانگی به نام سانی را به سوزی می‌دهد. اکنون سوزی و سانی درصدد هستند تا حقیقت تاریک پشت ناپدید شدن همسر و پسر سوزی در حادثه هواپیمایی را آشکار کنند.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال سانی

در فوریه 2022 شبکه Apple TV+ اعلام کرد که سریال Sunny با بازی رشیدا جونز ساخته خواهد شد. فیلمبرداری در تابستان 2022 در ژاپن آغاز شد و تا پاییز همان سال نام بقیه بازیگران نیز منتشر گشت. در این بخش از مقاله با بازیگران سریال Sunny آشنا می‌شویم.

رشیدا جونز در نقش سوزی ساکاموتو

هنرپیشه های سانی نقد سریال Sunny

رشیدا لیا جونز (Rashida Leah Jones) بازیگر و فیلمساز آمریکایی، متولد 25 فوریه 1976 (6 اسفند 1354) در شهر لس‌آنجلس است. او فرزند پگی لیپتون، بازیگر، و کوئینسی جونز، تهیه‌کننده صنعت موسیقی، است. رشیدا فارغ‌ا‌لتحصیل رشته دین و فلسفه از دانشگاه هاروارد است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1997 آغاز کرد. وی با نقش کارن فیلیپلی در سیتکام The Office (2006-2009, 2011)، نقش آن پرکینز در سریال Parks and Recreation (2009-2015) و نقش انجی تریبکا در سریال Angie Tribeca (2016-2019) شناخته می‌شود. در سال 2018 مستند وی به نام Quincy، که درباره پدرش بود، در شبکه نتفلیکس منتشر و برنده جایزه گرمی بهترین موسیقی فیلم شد.

هیدتوشی نیشیجیما در نقش ماساهیکو ساکاموتو

ژانر سریال سانی نمرات سریال Sunny

هیدتوشی نیشیجیما (Hidetoshi Nishijima) مدل و بازیگر ژاپنی، متولد 29 مارس 1971، برابر با 9 فروردین 1350، در توکیو است. او از کودکی به تماشای فیلم علاقه داشت و در دوران تحصیل در دانشگاه قصد داشت عضو گروه فیلمبردرای شود، ولی به توصیه یکی از آشنایان در یک آزمون بازیگری شرکت کرد و بدین ترتیب مسیر وی به سوی بازیگر شدن تغییر یافت. هیدتوشی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1992 آغاز کرد و تا به امروز در فیلم‌هایی با ژانرهای متفاوت، از جمله فیلم علمی تخیلی Shin Ultraman (2022) تا فیلم هنری Dolls (2002) بازی کرده است. وی با فیلم Drive My Car (2021) به شهرت بین‌المللی دست یافت، یک نقش‌آفرینی به یاد ماندنی که جایزه آکادمی فیلم ژاپن در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای وی به ارمغان آورد.

جوآنا سوتومورا در نقش سانی

زمان پخش سریال سانی بازیگران سریال سانی

جوآنا سوتومورا (Joanna Sotomura) بازیگر آمریکایی متولد هاوایی است. او در سال 2009 از دانشگاه Loyola Marymount در لس‌آنجلس، در رشته هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد. جوآنا در سال 2011 با سریال Criminal Minds: Suspect Behavior قدم به دنیای بازیگری گذاشت. در سال‌های 2013، 2014 و 2018 ایفاگر نقش اما وودهاوس در سریال Emma Approved بود، یک نقش‌آفرینی که وی را به شهرت رساند. بازی وی در نقش بروک در فیلم Madison County (2011) و نقش آن در فیلم Everything Before Us (2015) نیز بسیار به یاد ماندنی بود.

همچنین بخوانید :

یو در نقش هیمه

سریال Sunny داستان سریال سانی

یوکیکو ایهارا (Yukiko Ehara)، که با نام یو (You) شناخته می‌شود، خواننده و مدل سابق، بازیگر و یک شخصیت تلویزیونی ژاپنی است. وی متولد 29 آگوست 1964، برابر با 7 شهریور 1343، در شهر توکیو است. او فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک مدل آغاز و در سال 1985 اولین تک آهنگ خود را منتشر کرد. یو از سال 1991 با سریال Downtown no Gottsu Ee Kanji قدم به دنیای بازیگری گذاشت. در میان آثار او می‌توانیم سریال Come Come Everybody (2021)، فیلم You, Your, Yours (2018) و فیلم Mom, Is That You? (2023) را نام ببریم.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سانی را با هم می‌خوانیم:

  • آنی د کلامزی (annie the clumsy) در نقش میکسی
  • جودی اونگ (Judy Ongg) در نقش نوریکو ساکاموتو
  • جون کونیمورا (Jun Kunimura) در نقش بوکی تاناکا
  • شین شیمیزو (Shin Shimizu)
  • کازوکو ساکاگامی (Kazuko Sakagami)
  • فوبیتو یامانو (Fubito Yamano)
  • آنام سکیوگوچی (Anam Sekiguchi)
  • تتسو واتانابه (Tetsu Watanabe)

نقد سریال Sunny

سریال آمریکایی سانی با همین 4 قسمت اول خود موفق شد نگاه تحسین‌آمیز منتقدین را جلب کرده و لبخند رضایت به لب مخاطبین بیاورد. نمرات سریال Sunny از سوی هر دو گروه نسبتا خوب بوده است. در وبسایت IMDb امتیاز 7.1 از 10 را کسب کرده و در وبسایت راتن تومیتوز نیز 52 نقد برای آن نوشته شده که 88% آنها نقد مثبت ارزیابی شده اند. در ادامه مروری بر نظرات برخی منتقدین درباره این سریال کمدی جذاب داریم.

سریال Sunny خلاصه سریال سانی

RogerEbert.com/ کیایا شونیاتا: 90

سریال Sunny دارای تم‌ها و لحن‌های زیادی است و در کمال تعجب روی همه آنها کار می‌کند. کمدی جاری در سریال نه تنها به تماشاگر، بلکه به سوزی نیز اجازه تنفس می‌دهد و نویسندگان می‌دانند چه زمانی باید خنده‌ها را عقب برده و جا برای درام باز کنند.

در سریال سانی از بازی‌های قوی آن گرفته تا فیلمبرداری باکیفیت، مشخص است که افراد مسئول سریال دید روشنی داشته‌اند و سرویس استریم Apple TV+ نیز نگذاشته این دید خفه شود. این سریال نه تنها یک تریلر جذاب، بلکه یکی از جذاب‌ترین فیلم‌‌های امسال است.

The Playlist/ برایان تالریکو: 83

رابینز به خاطر گرفتن فیلمنامه‌‌هایی که به راحتی می‌توانستند مسیر خود را از نظر بصری گم کنند، و یافتن طراحان، فیلمبرداران و تدوینگران مناسب برای همکاری در یک چشم‌انداز واقعا پیچیده، قابل تقدیر است.

همچنین بخوانید :

Decider/ جول کلر: 80

سریال سانی یک سناریوی جالب در آینده‌ای نزدیک را ارائه می‌دهد که در آن یک زن همه چیزهایی را که درباره ازدواج و زندگی خود می‌داند، را زیر سوال می‌برد. رمز و رازی که او بررسی می‌کند ممکن است در نهایت پیش‌پاافتاده باشد، اما بازی جونز و سوتومورا و زمان اجرای نسبت کوتاه هر قسمت، آن را به یک سفر سرگرم‌کننده تبدیل کرده است.

Chicago Sun-Times/ ریچارد روپر: 75

جونر در هر قسمت وظایف سنگینی برعهده دارد و لایه‌های بسیار غنی در سوزی خلق می‌کند که به آسانی اعتراف می‌کند می‌تواند یک احمق واقعی باشد، اما به وضوح یک مادر و همسری دوست‌داشتنی بود که مطمئن نیست شوهرش مردی فوق‌العاده بوده و فداکاری‌های بسیاری انجام داده، یا یک غریبه بود که او هرگز کاملا وی را نشناخت. درباره ربات معروف به سانی نیز شاهد یک نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز از جوآنا سوتومورا هستیم.

Los Angeles Times/ رابرت لوید: 70

این سریال که توسط کتی رابینز ساخته شده، زمانی که بر روابط شخصی تمرکز می‌کند بسیار موفق‌تر از وقتی است که روی عناصر معمایی و توطئه تمرکز دارد؛ عناصری که جذاب‌تر از نقشه‌های شرورانه در فیلم‌های متوسط Bond نیستند.

تعداد قسمت های سریال سانی سریال Sunny

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 60

به خودی خود زمان بدی نیست. این سریال یک معمای پرپیچ و خم، مجموعه‌ای رنگارنگ از بازیگران و گهگاه نوسانات بزرگ در سبک را دارد و 10 قسمت سی دقیقه‌ای آن به اندازه کافی بدون مشکل به پیش می‌رود. این فقط یک موضوع مبهم ناامیدکننده است که ای کاش سریال روی عمق عواطف و موضوعات بیشتر کار می‌کرد.

IndieWire/ بن تراورس: 50

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که اقدامات سوزی توسط فیلمنامه به او دیکته شده است، و گاهی اوقات هم به سادگی این اقدامات چه روی کاغذ و چه در اجرا قانع‌کننده نیستند. در پایان اولین فصل از میان چند فصل، چیز زیادی وجود ندارد. نشستن با سوزی در اندوه وی باعث آشفتگی بیش از حد و معنای بسیار کمی می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله از پلازا با موضوع بررسی سریال آمریکایی سانی در اینجا به پایان می‌رسد. اکنون که زمان پخش و داستان سریال را دانستیم، با بازیگرن آن آشنا شدیم و مروری بر نظرات منتقدین داشتیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد. نظر شما درباره سریال Sunny چیست؟ به نظر شما این سریال می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین سریال‌های سال 2025 شود؟ آیا می‌توان امیدوار بود که فصل دوم آن نیز ساخته شود؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادان خود را از طریق بخش دیدگاه شما در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا